Flashback 1 • 'Een nieuwe school'

woensdag, januari 18, 2017

Daar ben ik weer. Oke ik moet toch iets bekennen, dit was wel een erg slechte start van mijn 'blog-carrière '. Ik heb in totaal twee posts geschreven, en nu een halfjaar later ben ik weer terug. Ik kan wel allemaal excuses gaan bedenken, maar dat heeft allemaal geen nut want ik kan de tijd toch niet terug zetten. Wat ik wél kan doen is een soort overzichtje geven van welke fantastische dingen er in dit afgelopen halfjaar zijn gebeurd. Ik begin met mijn eerste ervaring in mijn lange reeks genaamd flashbacks.

We gaan terug naar 7 augustus, de laatste keer dat ik iets heb geplaatst. Toen was het nog heeerlijk zomer, met alle warmte die daar natuurlijk bij hoort. Als ik het met goed herinner ben ik twee weken later aan mijn 'nieuwe-school-avontuur' begonnen. Ik heb twee jaar op een school in mijn eigen dorp gezeten, en toen was het tijd om naar de stad te gaan met de grotere school. Jup, ik keek hier tegenop omdat ik, de kneus die ik ben, sowieso wel weer mezelf voor gek zou zetten. Ik kan niet zeggen dat ik geheel ongelijk had, maar hey dat maakt mij tot wie ik ben toch?

De dag was aangebroken, jawel ik moest na 7 heerlijke weken vakantie toch weer de draad oppakken door naar school te gaan. Om kwart voor 8 zat ik op de fiets, wetend dat ik vanaf dat moment elke dag minimaal 18 km per dag zou  gaan fietsen met op de heenweg nog een flinke bult die me op stond te wachten. Gelukkig ben ik erg sportief en is dit nooit een probleem geweest. Navigatie daarentegen is een van mijn zwakkere punten. Ik kende geen enkel lokaal, laat staan dat ik überhaupt wist waar ik moest zijn. Maar goed, gelukkig was het een lokaal die makkelijk te vinden was. Maar natuurlijk ik was weer te laat - as Always - maar in dit geval maakte dat niet uit (joepie). Inmiddels ben ik al 1000 keer te laat gekomen, maar alsnog niet gemeld hoppa.


Tja, verder ken je het wel. Lessen volgen, toetsen maken, huiswerk maken, je irriteren aan leraren en hops je zit weer in de dagelijkse sleur. Top. Maar gelukkig heb ik het erg naar mijn zin op school, mijn cijfers zijn niet echt op en top, dus waarschijnlijk ga ik toch afstromen naar HAVO. Ach, HAVO is hoog genoeg. Wel balen van de leuke klas die ik dan ga missen.

Ondertussen heb ik nog veel contact gehad met een vakantievriend, via Snapchat en Whatsapp en we hebben zelfs nu nog steeds contact (kun je het je voorstellen het is al winter). Dus gelukkig heb ik nog een kleine houvast aan de zomer in dit koude weer.

x lostoba

Bronnen: foto 1 - Scott Webb • foto 2 - Angelina Litvin

Dit vind je misschien ook leuk

2 reacties

  1. Welkom terug! Ik heb echt respect voor je dat je iedere dag 18 km op en neer gaat, jij liever dan ik (ik moest altijd drie km heen en terug, en dat vond ik al veel. Moet je nagaan..) Oeh, en wat tof dat je nog steeds contact hebt met een vakantievriend, dat is toch iets fijns om aan vast te klampen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, echt supergaaf! Even over het fietsen, maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit haha het is juist super gezellig! In deze tijd van het jaar is het alleen wel echt veel te koud, maar ja ik kan het weer ook niet onder controle houden :P.

      Verwijderen

Google+